SAAT/GÜN | 1. GÜN | SAAT/GÜN | 2. GÜN | SAAT/GÜN | 3. GÜN |
08:00 - 08:30 Ders Saati: 1 |
Açılış Konuşmaları | 08:00 - 08:30 Ders Saati: 1 |
08:00 - 08:30 Ders Saati: 1 |
||
09:00 - 09:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Proje Nedir, Ne Değildir? | 09:00 - 09:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: İş Zaman Çizelgesi | 09:00 - 12:45 Ders Saati: 4 |
DERS ADI: 2209-A veya 2209-B Projesi Yazım Atölyesi DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Sinan KÖSE
Öğr. Gör. Adem ERİK Öğr. Gör. İbrahim Erdem KALKAN DERS KONUSU: Proje Yazımı DETAYLI DERS İÇERİĞİ: İlgi alanlarına göre 6 grup oluşturulacak ve bu gruplar eğitmenler eşliğinde fikirden projeye sürecin tamamını projelendirecekler
Proje yazımının fikirden başlanarak yazımının tamamlanmasına kadar grup çalışması ile yazılması ve değerlendirilmesi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Yusuf KUVVETLİ | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Fatma ULUSAL | ||||
DERS KONUSU: Proje Kavramı ve Özellikleri | DERS KONUSU: İş zaman çizelgesi oluşturma hususları ve iş zaman çizelgesi örnekleri | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Projenin tanımından başlanarak proje özellikleri, proje yönetimi ve proje gereklilikleri konuları örneklerle birlikte anlatılır | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: İş zaman çizelgesi kavramı, iş zaman çizelgesi oluşturmakta dikkat edilmesi gereken hususlar, örnek iş zaman çizelgesi incelemeleri | ||||
10:00 -10:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Fikirden Projeye | 10:00 -10:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Başarı ölçütleri | ||
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Yusuf KUVVETLİ | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Fatma ULUSAL | ||||
DERS KONUSU: Fikirlerin Projeye dönüşmesi süreci | DERS KONUSU: Başarı ölçütleri oluşturulması ve doğrulanması | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Fikir çalışmaları, fikrin projeye dönüşme potansiyelleri, fikirden projeye geçerken karşılaşılan sorunlar, fikirden projeye geçiş süreçleri, fikrin katma değere dönüşme yolları ve proje sınırlarının belirlenmesi | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Başarı ölçütleri nedir, hangi koşullar başarı ölçütlerini doğru kılar, başarı ölçütleri neye göre sınanır, doğru ve yanlış başarı ölçütleri örneklerinin oluşturulması | ||||
11:00 -11:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Proje Önemi ve Özgün Değeri | 11:00 -11:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: İş paketleri Katkısı | ||
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Yusuf KUVVETLİ | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Fatma ULUSAL | ||||
DERS KONUSU: Proje Özgün Değeri, Önemi ve Araştırma sorusu/problemi belirlenmesi | DERS KONUSU: İş paketlerinin proje katkılarının belirlenmesi ve derecelendirilmesi | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Özgün değer kavramı, Proje öneminin belirlenme yolları, araştırma probleminin ortaya konması, problemin tanımlanmasında dikkat edilmesi gereken faktörler | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: İş paketlerinin proje katkılarının belirlenmesi ve derecelendirilmesi, Katkının belirlenmesinde yararlanması gereken sınamalar | ||||
12:00 -12:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Fikirden Projeye: Örnekler | 12:00 -12:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: İş zaman Çizelgesi Örneği Oluşturma | ||
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Yusuf KUVVETLİ | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Fatma ULUSAL | ||||
DERS KONUSU: Proje Örnekleri için önemi, özgün değer, cevap aranacak araştırma sorusu veya problem örnekleri | DERS KONUSU: Örnek İş paketleri için iş zaman çizelgesi oluşturma | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Belirlen Fikirlerin Proje çerçevesi oluşturulacak şekilde tasarlanacağı örneklerin sınıf ortamında bulunan katılımcılarla birlikte uygulanması ve bu projelerin önemi, özgün değeri, cevap aradığı araştırma sorusu veya problemin belirlenerek yazılması | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Gruplar halinde bölünen katılımcılar; Örnek İş paketleri için öncelikle zaman tayini yapma, daha sonrasında uygun başarı ölçütleri oluşturma ve sınama, son olarak da proje katkılarının belirlenmesi ve derecelendirilmesi uygulamaları yapılacaktır. | ||||
Öğle Yemeği | |||||
14:00 -14:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Proje Amacı ve Hedefleri | 14:00 -14:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Literatür İnceleme | 14:00 -17:45 Ders Saati: 4 |
DERS ADI: 2209-A ve 2209-B Projesi Yazım Atölyesi, TEKNOFEST Projelerine Başvuru Atölyesi DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Sinan KÖSE Öğr. Gör. Adem ERİK Öğr. Gör. İbrahim Erdem KALKAN DERS KONUSU: Proje Yazımı DETAYLI DERS İÇERİĞİ: İlgi alanlarına göre 6 grup oluşturulacak ve bu gruplar eğitmenler eşliğinde fikirden projeye sürecin tamamını projelendirecekler Proje yazımının fikirden başlanarak yazımının tamamlanmasına kadar grup çalışması ile yazılması ve değerlendirilmesi Yazılan Projelerin TEKNOFEST Projelerine Çevrilmesi, Başvuru Yaptırılması |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Birsen İrem KUVVETLİ | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Salih Hakan YETGİN | ||||
DERS KONUSU: Proje için Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi | DERS KONUSU: Literatür İnceleme ve Etik Kurallara göre yararlanma | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Amaç ve hedef nedir? Amaç ve hedefler arasındaki fark nedir? İyi bir amaç ve hedefin özellikleri nelerdir? Doğru ve yanlış amaç ve hedef örnekleri | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Literatürün inceleneceği araçların tanıtılması ve kullanımı, literatürün konu ile olan bağının nasıl oluşturulacağı, doğru atıfın atılma şekli, literatür örneklerinin gösterimi | ||||
15:00 -15:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Projede Yöntem | 15:00 -15:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Risk Değerlendirme | ||
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Birsen İrem KUVVETLİ | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Salih Hakan YETGİN | ||||
DERS KONUSU: Yöntem kavramı ve proje amaç ve hedeflerine göre uygun yöntem belirlenmesi | DERS KONUSU: Olası proje risklerinin belirlenmesi ve B planlarının geliştirilmesi | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bir projede yöntem nedir ve nasıl seçilmelidir? Yöntemin seçilme kriterleri, Yöntem uygulamasında göz önüne alınacak kriterler, kullanılan yöntemlerin güncelliği, doğruluğu ve bilimselliği | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Projedeki risklerin malzeme, insan, ölçüm, makine teçhizat, zaman vb. konulara göre ayrı değerlendirilmesinin ve olası risklerin önlemlerin alınması | ||||
16:00 -16:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: İş paketleri | 16:00 -16:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Yaygın Etki | ||
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Birsen İrem KUVVETLİ | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Salih Hakan YETGİN | ||||
DERS KONUSU: İş paketleri tanımı ve doğru iş paketlerinin belirlenmesi | DERS KONUSU: Yaygın Etki Kavramı ve Yaygın Etki Türleri | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: İş paketi tanımı, iş paketinin sınırları ve içeriği, iş paketlerin ilişkili olması gereken koşul ve kavramlar, iş paketinin belirlenmesinde kullanılan yöntemler | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Yaygın etki tanımı, yaygın etkisi yüksek olan projelerin oluşması için gereken koşullar, Proje ile olası bilimsel, sanayi/ticari, araştırma yaygın etkilerinin nasıl oluşabileceği örnekleri | ||||
17:00 -17:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Amaç, Yöntem ve İş paketleri ilişkileri ve örnekleri | 17:00 -17:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: TEKNOFEST Projeleri | ||
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Birsen İrem KUVVETLİ | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Salih Hakan YETGİN | ||||
DERS KONUSU: Amaç, hedef, yöntem ve iş paketleri ilişkilerini kullanarak örnekler oluşturulması | DERS KONUSU: TÜBİTAK projelerinin TEKNOFEST projelerine dönüştürülmesi | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılar gruplar halinde bölünerek çalışma yapılır. Katılımcılardan oluşan gruplar amaç ve hedefler belirleyerek bu amaç ve hedeflere uygun olabilecek yöntemler seçecektir. Yine bu belirlenen amaç, hedef ve yöntemler ışığında iş paketlerinin oluşturulması sağlanacak ve bu konulardaki değerlendirmeler yapılacaktır. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Eğitim boyunca içeriği verilen projelerin TEKNOFEST projelerine başvurusunun yapılma süreci, yazım aşamaları anlatılacaktır. | ||||
Toplam Ders Sayısı=8 | Toplam Ders Sayısı=8 | Toplam Ders Sayısı=8 |
SAAT/GÜN | 1. GÜN | SAAT/GÜN | 2. GÜN | SAAT/GÜN | 3. GÜN |
08:00 - 08:30 Ders Saati: 1 |
Açılış Konuşmaları | 08:00 - 08:30 Ders Saati: 1 |
08:00 - 08:30 Ders Saati: 1 |
||
09:00 - 09:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Proje Amacı ve Hedefleri | 09:00 - 09:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Literatür İnceleme | 09:00 - 12:45 Ders Saati: 4 |
DERS ADI: 2209-A veya 2209-B Projesi Yazım Atölyesi DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Sinan KÖSE Öğr. Gör. Adem ERİK Öğr. Gör. İbrahim Erdem KALKAN DERS KONUSU: Proje Yazımı DETAYLI DERS İÇERİĞİ: İlgi alanlarına göre 6 grup oluşturulacak ve bu gruplar eğitmenler eşliğinde fikirden projeye sürecin tamamını projelendirecekler Proje yazımının fikirden başlanarak yazımının tamamlanmasına kadar grup çalışması ile yazılması ve değerlendirilmesi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Birsen İrem KUVVETLİ | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Salih Hakan YETGİN | ||||
DERS KONUSU: Proje için Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi | DERS KONUSU: Literatür İnceleme ve Etik Kurallara göre yararlanma | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Amaç ve hedef nedir? Amaç ve hedefler arasındaki fark nedir? İyi bir amaç ve hedefin özellikleri nelerdir? Doğru ve yanlış amaç ve hedef örnekleri | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Literatürün inceleneceği araçların tanıtılması ve kullanımı, literatürün konu ile olan bağının nasıl oluşturulacağı, doğru atıfın atılma şekli, literatür örneklerinin gösterimi | ||||
10:00 -10:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Projede Yöntem | 10:00 -10:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Risk Değerlendirme | ||
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Birsen İrem KUVVETLİ | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Salih Hakan YETGİN | ||||
DERS KONUSU: Yöntem kavramı ve proje amaç ve hedeflerine göre uygun yöntem belirlenmesi | DERS KONUSU: Olası proje risklerinin belirlenmesi ve B planlarının geliştirilmesi | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bir projede yöntem nedir ve nasıl seçilmelidir? Yöntemin seçilme kriterleri, Yöntem uygulamasında göz önüne alınacak kriterler, kullanılan yöntemlerin güncelliği, doğruluğu ve bilimselliği | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Projedeki risklerin malzeme, insan, ölçüm, makine teçhizat, zaman vb. konulara göre ayrı değerlendirilmesinin ve olası risklerin önlemlerin alınması | ||||
11:00 -11:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: İş paketleri | 11:00 -11:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Yaygın Etki | ||
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Birsen İrem KUVVETLİ | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Salih Hakan YETGİN | ||||
DERS KONUSU: İş paketleri tanımı ve doğru iş paketlerinin belirlenmesi | DERS KONUSU: Yaygın Etki Kavramı ve Yaygın Etki Türleri | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: İş paketi tanımı, iş paketinin sınırları ve içeriği, iş paketlerin ilişkili olması gereken koşul ve kavramlar, iş paketinin belirlenmesinde kullanılan yöntemler | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Yaygın etki tanımı, yaygın etkisi yüksek olan projelerin oluşması için gereken koşullar, Proje ile olası bilimsel, sanayi/ticari, araştırma yaygın etkilerinin nasıl oluşabileceği örnekleri | ||||
12:00 -12:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Amaç, Yöntem ve İş paketleri ilişkileri ve örnekleri | 12:00 -12:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: TEKNOFEST Projeleri | ||
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Birsen İrem KUVVETLİ | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Salih Hakan YETGİN | ||||
DERS KONUSU: Amaç, hedef, yöntem ve iş paketleri ilişkilerini kullanarak örnekler oluşturulması | DERS KONUSU: TÜBİTAK projelerinin TEKNOFEST projelerine dönüştürülmesi | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılar gruplar halinde bölünerek çalışma yapılır. Katılımcılardan oluşan gruplar amaç ve hedefler belirleyerek bu amaç ve hedeflere uygun olabilecek yöntemler seçecektir. Yine bu belirlenen amaç, hedef ve yöntemler ışığında iş paketlerinin oluşturulması sağlanacak ve bu konulardaki değerlendirmeler yapılacaktır. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Eğitim boyunca içeriği verilen projelerin TEKNOFEST projelerine başvurusunun yapılma süreci, yazım aşamaları anlatılacaktır. | ||||
Öğle Yemeği | |||||
14:00 -14:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Proje Nedir, Ne Değildir? | 14:00 -14:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: İş Zaman Çizelgesi | 14:00 -17:45 Ders Saati: 4 |
DERS ADI: 2209-A ve 2209-B Projesi Yazım Atölyesi, TEKNOFEST Projelerine Başvuru Atölyesi DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Sinan KÖSE Öğr. Gör. Adem ERİK Öğr. Gör. İbrahim Erdem KALKAN DERS KONUSU: Proje Yazımı DETAYLI DERS İÇERİĞİ: İlgi alanlarına göre 6 grup oluşturulacak ve bu gruplar eğitmenler eşliğinde fikirden projeye sürecin tamamını projelendirecekler Proje yazımının fikirden başlanarak yazımının tamamlanmasına kadar grup çalışması ile yazılması ve değerlendirilmesi Yazılan Projelerin TEKNOFEST Projelerine Çevrilmesi, Başvuru Yaptırılması |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Yusuf KUVVETLİ | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Fatma ULUSAL | ||||
DERS KONUSU: Proje Kavramı ve Özellikleri | DERS KONUSU: İş zaman çizelgesi oluşturma hususları ve iş zaman çizelgesi örnekleri | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Projenin tanımından başlanarak proje özellikleri, proje yönetimi ve proje gereklilikleri konuları örneklerle birlikte anlatılır | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: İş zaman çizelgesi kavramı, iş zaman çizelgesi oluşturmakta dikkat edilmesi gereken hususlar, örnek iş zaman çizelgesi incelemeleri | ||||
15:00 -15:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Fikirden Projeye | 15:00 -15:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Başarı ölçütleri | ||
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Yusuf KUVVETLİ | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Fatma ULUSAL | ||||
DERS KONUSU: Fikirlerin Projeye dönüşmesi süreci | DERS KONUSU: Başarı ölçütleri oluşturulması ve doğrulanması | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Fikir çalışmaları, fikrin projeye dönüşme potansiyelleri, fikirden projeye geçerken karşılaşılan sorunlar, fikirden projeye geçiş süreçleri, fikrin katma değere dönüşme yolları, ve proje sınırlarının belirlenmesi | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Başarı ölçütleri nedir, hangi koşullar başarı ölçütlerini doğru kılar, başarı ölçütleri neye göre sınanır, doğru ve yanlış başarı ölçütleri örneklerinin oluşturulması | ||||
16:00 -16:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Proje Önemi ve Özgün Değeri | 16:00 -16:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: İş paketleri Katkısı | ||
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Yusuf KUVVETLİ | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Fatma ULUSAL | ||||
DERS KONUSU: Proje Özgün Değeri, Önemi ve Araştırma sorusu/problemi belirlenmesi | DERS KONUSU: İş paketlerinin proje katkılarının belirlenmesi ve derecelendirilmesi | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Özgün değer kavramı, Proje öneminin belirlenme yolları, araştırma probleminin ortaya konması, problemin tanımlanmasında dikkat edilmesi gereken faktörler | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: İş paketlerinin proje katkılarının belirlenmesi ve derecelendirilmesi, Katkının belirlenmesinde yararlanması gereken sınamalar | ||||
17:00 -17:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Fikirden Projeye: Örnekler | 17:00 -17:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: İş zaman Çizelgesi Örneği Oluşturma | ||
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Yusuf KUVVETLİ | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Fatma ULUSAL | ||||
DERS KONUSU: Proje Örnekleri için önemi, özgün değer, cevap aranacak araştırma sorusu veya problem örnekleri | DERS KONUSU: Örnek İş paketleri için iş zaman çizelgesi oluşturma | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Belirlen Fikirlerin Proje çerçevesi oluşturulacak şekilde tasarlanacağı örneklerin sınıf ortamında bulunan katılımcılarla birlikte uygulanması ve bu projelerin önemi, özgün değeri, cevap aradığı araştırma sorusu veya problemin belirlenerek yazılması | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Gruplar halinde bölünen katılımcılar; Örnek İş paketleri için öncelikle zaman tayini yapma, daha sonrasında uygun başarı ölçütleri oluşturma ve sınama, son olarak da projeye katkılarının belirlenmesi ve derecelendirilmesi uygulamaları yapılacaktır. | ||||
Toplam Ders Sayısı=8 | Toplam Ders Sayısı=8 | Toplam Ders Sayısı=8 |